Każdy posiadacz swojej ukochanej bryki wcześniej bądź później musi zmierzyć się z takim dylematem, który wybrać warsztat samochodowy. Nie da się uchronić przed naprawą poszczególnych komponentów pojazdu, ponieważ w trakcie eksploatacji zwyczajnie się one zużywają lub na skutek różnych czynników ulegają uszkodzeniu. Jako pierwsze rodzi się w głowie pytanie – ile to będzie kosztować? I kolejne czy mechanik nie naciągnie nas na zbędne wydatki i czy w ogóle jest osobą rzetelną, kompetentną oraz godną zaufania. Istotny pozostaje również czas rozłąki ze swoim drogim wehikułem, który każdego dnia zapewnia nam przecież niezależność.
Warsztat samochodowy – poradnik wyboru
Kierowcy rzadko kiedy bywają mechanikami, a kiedy już podejmują próby błyskawicznej naprawy zdarza się, że straty uległy pomnożeniu. Odstawienie auta wówczas staje się koniecznością. W poszukiwaniu idealnego warsztatu warto wiedzieć na co zwrócić uwagę, aby nie paść ofiarą tzw. nieuczciwych naciągaczy. Oto kilka wartościowych porad:
1. Siła poczty pantoflowej – czyli polecenie warsztatu przez rodzinę, znajomych, sąsiadów. Jak to mówią, kto pyta nie błądzi, a opinie znanych nam osobiście ludzi mają szczególną moc.
2. Spośród kilku zasłyszanych nazw warto przewertować strony internetowe i zapoznać się z ofertą serwisów jak również komentarzami klientów. Im szersze zaplecze usług tym większe prawdopodobieństwo solidnej naprawy.
3. Pierwsze wrażenie ma znaczenie. Przybywając na miejsce sprawdzić, w jakim stanie funkcjonuje warsztat oraz przyjrzeć się pracy mechaników. Jeżeli zaobserwowane środowisko wzbudza zaufanie, można odetchnąć z ulgą po raz pierwszy.
4. Szczera i konkretna rozmowa z mechanikiem, któremu powierzymy swoje kółka to podstawa późniejszego zadowolenia z usługi. Dobry fachowiec we wstępnym wywiadzie chce zdobyć informacje dotyczące historii pojazdu, dotychczasowego serwisu a nawet stylu jazdy.
5. Przejrzystość finansowa to kluczowa sprawa. Doświadczony pracownik serwisu w jasny sposób oceni zakres pracy i sumiennie oszacuje kosztorys naprawy. Jednak nie ma co liczyć na sztywną kwotę, a raczej na jej szacunkowy przedział. Ostateczną sumę zawsze weryfikują ceny użytych do naprawy części.
6. Ustalenie na dzień dobry terminu przyjęcia samochodu na warsztat oraz przewidywany czas usunięcia usterki zapobiegnie nieporozumieniom i zaoszczędzi kontrahentom niepotrzebnego stresu.
7. Stały kontakt telefoniczny z klientem świadczy o profesjonalnym i uczciwym podejściu. Jeśli w trakcie pracy mechanik odkryje dodatkowe defekty powinien skonsultować z użytkownikiem pojazdu poszerzenie zakresu działań naprawczych oraz poinformować o ewentualnych dodatkowych wydatkach.
8. Podstawowa wiedza dotycząca budowy swojego pojazdu zniechęci, a na pewno już nie będzie prowokować do próby wyłudzenia dodatkowej kasy. Jednak solidna firma nigdy nie pozwala sobie na tego typu zagrania, szczególnie w stosunku do kobiet.